Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 6 August 2012

Green Stripe Top - some kind of tutorial

This project was inspired by a H&M top that my sister-in-law was in love with but couldn't find in the stores. I decided it would be easy to transform a normal tank top into something like that one and that it would make for a great birthday gift!! It was similar to the top below but all in black.

Este projeto foi inspirado por um top da H&M que a minha cunhada gostava muito mas não tinha encontrado nas lojas. Eu decidi que não seria difícil transformar um top sem mangas normal naquele e que seria uma boa prenda para o seu aniversário que estava próximo! Era um top similar ao que está abaixo, mas todo em preto.


So I bought a basic tank top. And decided that a contrasting color stripe would look better than a black one. So I used a fluorescent green fabric I had just bought on sale!

Então comprei um top básico sem mangas e decidi que a "risca" central ficaria melhor numa cor contrastante do que em preto. Usei um tecido verde vivo que tinha acabado de comprar!




I made the pattern for the stripe directly on the dummy. And I can tell you that this dummy was a great purchase for my sewing hobby. It makes a lot of things easier. Like this project! I don't think it would have been so quick and easy to make this if I didn't have this to help me put everything in its right place!

Fiz o desenho do modelo directamente no manequim. E posso dizer-vos que este manequim foi uma grande compra para o meu hobby da costura. Torna mais fácil muitas coisas. Como este projecto! Acho que não teria sido tão simples e rápido de fazer se não tivesse esta ajuda para colocar tudo no seu devido lugar e coser!

I sewed it in double for the upper part of the stripe and turned it inside out. Made a seam very close to the edge. Pinned it to the shoulder seam and sewed the front, continuing the edge seam and turning in the allowance.

Cosi a parte do decote em duplo e virei do avesso. Cosi uma costura rente ao bordo. Fixei nas costuras dos ombros e cosi a frente, continuando a costura rente ao bordo e dobrando o valor de costura para dentro.

Took me about 30 min to finish it (pattern included). It turned out so cool that I plan to make it again in other colors!
My sister-in-law loved her birthday present and here is she wearing it:

Levei certa de 30 min a terminar (desenho do modelo incluído). Ficou muito bem e estou a planear fazê-lo outra vez em outras cores! A minha cunhada adorou a prenda e aqui está com ela vestida: 

Follow me at

Facebook | Twitter | Pinterest | Fashiolista | Bloglovin

1 comment:

Obrigada por visitar! Comentários e perguntas são sempre bem-vindos!

Thank you for visiting! Comments and questions are always welcome!

Happy DIY!! ,
Rita