Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 29 August 2012

"Simple is best" Pink dress

Have I told you about my luck with fabric sales?
Well, I have haven't I?! (in this post)
I made this one last summer and I wear it a lot.

Já vos faleis da minha sorte com os retalhos?
Bem, já não já?! (neste post)
Fiz este vestido no verão passado e tenho-o usado imenso!


This dress began as a strong craving for a pink dress. Last summer that color was everywhere and I liked it. Also there were all those minimal straight silhouettes! Next thing I know, there it is, on the sales rack, the perfect fabric for a dress in the trend!
It is just like soft denim.
And then all I needed was to choose a pattern. I used this one from Burda Style Magazine. Is minimal and straight but shows a little your curves! And I love the neckline and the pockets! I didn't change anything, it was just what I wanted.

Este vestido começou por um forte desejo de ter um vestido rosa-choque! O verão passado esta cor estava por todo o lado e eu gostei. Também se viam muito as silhuetas minimalistas e de linhas rectas! Pouco depois, lá estava, na caixa dos retalhos, o tecido perfeito para um vestido assim!
É tipo ganga.
Agora só precisava de me decidir por um modelo. Usei este da Revista Burda Style. É minimalista e em linhas rectas mas ainda assim mostra um pouco as curvas! E adoro o decote e os bolsos! Não modifiquei nada, este modelo era exactamente o que queria.


The red dress I was working on is finished! I will post it soon, I have just been waiting for the sun to stop being shy and let me take some nice photos! ;)

O vestido vermelho em que tenho estado a trabalhar está terminado! Vou postá-lo nos próximos dias, tenho estado só à espera que o sol resolvesse espreitar por estes lados para poder tirar fotos decentes! ;)

Follow me at

Facebook | Twitter | Pinterest | Fashiolista | Bloglovin

7 comments:

  1. Love it - it looks so good on you. Wonderful work. Thanks for joining in with WW

    ReplyDelete
  2. Wow, it's lovely. I can see you wearing this with lots of different accessories and cardigans and maybe even tights? I really like it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes! I wear it a lot :) all those different ways! Thank you for your comment!

      Delete
  3. That color is great on you. It's a simple dress but the details of the pockets and at the neckline keep it interesting.

    ReplyDelete

Obrigada por visitar! Comentários e perguntas são sempre bem-vindos!

Thank you for visiting! Comments and questions are always welcome!

Happy DIY!! ,
Rita