Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 17 August 2012

Taking shape: Little Red Dress



My current project is on the making and already taking (a beautiful) shape!
First time mixing two patterns... The top from a Burda Style magazine dress and the skirt from the Celebrate Summer dress. This later pattern was actually the one inspiring me to make a red dress. At my last trip to the fabric store to look for sales I just happened to find the almost exact type of fabric it is made of. However, after studying the pattern for a while and looking at some other people's completed projects I realized I would not be very happy with the top part of it so decided to look for another pattern, while I would still want to maintain the same type of skirt.
This Burda Style magazine dress has been on my mind ever since I bought that issue. However, the bottom skirt is a full round skirt which I know not to be the most flattering for my height!... 

Lets see how they combine. News in the next days!!

O projecto que tenho em mãos está a ganhar (uma bonita) forma!
É a primeira vez que junto dois modelos distintos. A parte de cima é de um vestido da revista Burda (5/2010) e a saia do vestido Celebrate Summer. Foi ao ver este último que decidi fazer um vestido vermelho. Na minha última visita à loja de tecidos em busca de retalhos encontrei o mesmo tipo de tecido utilizado nesse modelo. Contudo, depois de o estudar um pouco e ver alguns projectos acabados de outras pessoas, percebi que não ia gostar muito do resultado final. Decidi procurar outro modelo para a parte de cima, mantendo a saia.
Este vestido da Burda ficou-me na cabeça desde que comprei a revista. Mas, a saia é de roda e eu sei que tal não combina muito bem com a minha estatura.

Vamos ver como fica! Notícias nos próximos dias!!

Follow me at

Facebook | Twitter | Pinterest | Fashiolista | Bloglovin

1 comment:

  1. I love the bodice and the colour! I can't wait to see the finished dress!

    ReplyDelete

Obrigada por visitar! Comentários e perguntas são sempre bem-vindos!

Thank you for visiting! Comments and questions are always welcome!

Happy DIY!! ,
Rita