Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 8 November 2012

Things that made me happy: Handmade Sweater by Mom & Green Knitting Needles

This was my attempt at taking photos with my phone and self-timer!
The sweater was made by my mom and I like it a lot. I do have to keep pushing it down all the time but otherwise it is quit comfy and warm.
I wore this outfit on a cold and sunny day. I didn't want to carry a coat around so I putted on a warmer sweater. I liked how this outfit looked and made me feel so I am sharing it (even though the photos are horrible! I do need to get a nice camera...)

Tentei tirar fotos com o meu telemóvel e temporizador. Não foi o melhor resultado (tenho mesmo de ver se compro uma máquina fotográfica!) mas aqui fica à mesma.
A camisola foi feita pela minha mãe e gosto muito dela. Tenho de a puxar para baixo a toda a hora, mas fora isso é confortável e super quentinha. 
Vesti este conjunto num dia frio mas soalheiro. Não me apeteceu andar com um casado atrás pelo que vesti esta camisola mais quente e pronto. Não é nada de especial mas gostei do conjunto e de como me senti com ele por isso partilho com vocês (além de que também tenho de mostrar o talento da minha mãe!) ;)


I seem to have enormous shoulders here but that's because the sweater has puffy sleeves, which look good but not from these angles! 8-/


On another note, today I went to several yarn shops to buy a 2mm knitting needle and the lowest size them all carried was 2,5. I decided I was going to buy online. By chance I stopped by a shop I didn't know while taking a walk with a friend and gave it another try. It was an old shop. And after a lot of searching the lady found what I needed, in an yellowish box. Most have been there for some time now. And when I picked it up, it was a pair of green Inox needles, with a crystal end! So pretty! Maybe this is somewhat the usual knitting needle to most of you but I have never seen in portuguese ordinary yarn stores knitting needles other than grey plastic or aluminium and the wood ones (which are a rarity too!). It made my day!

Hoje fui a várias lojas de lãs para comprar umas agulhas de tricot de 2mm mas o tamanho mais baixo que todas tinham em stock era 2,5mm. Já tinha decidido encomendar. Por acaso, passei por uma loja que não conhecia quando passeava com uma amiga e decidi experimentar. Era uma loja mais antiga e depois de muito procurar, a senhora lá encontrou o que eu precisava. Numa caixa amarelada, já deviam estar ali há uns anitos! E quando peguei nelas, eis o meu espanto, vejo que eram verdes e tinham um cristal na ponta! Tão giras! Eu que estou acostumada a encontrar nas nossas lojas apenas aquelas agulhas de plástico ou alumínio cinzentas. Ou as de madeiras, mas mesmo essas são raríssimas! Fiquei tão contente! É daquelas pequenas coisas capazes de nos alegrar o dia! 




Follow me at
Facebook | Twitter | Pinterest | Fashiolista | Bloglovin

10 comments:

  1. cool needles! I love them :-) I like the sweater too!

    ReplyDelete
  2. Loving the new knitting needles what a lovely find. Great outfit love the cabelling the in the sweater. Thanks for joining in with Wardrobe Weds

    ReplyDelete
  3. Green knitting needles would make me happy too :o)

    Thanks for joining the CHQ Blog Hop this week! We hope you made some new bloggy friends! xo, Meredith @ www.waittilyourfathergetshome.com

    ReplyDelete
  4. Yay, green needles :) Love it! I have one pair of white needles, quite old, my mum bought it 20 years ago. Otherwise I also have just greys and have never seen colorful nickel needles in Hungary.

    ReplyDelete
  5. Hi, Rita!
    I found you on Sew Can Do where you are Craftastic Blog of the Week this week and I had to stop by. Your little red dress is amazing and so beautiful as are all your other sewn garments. I love to refashion and make my own clothes too. Can't wait to see what you come up with next!
    Your newest follower,
    Jacinda
    www.yellowcloth.com

    ReplyDelete
  6. The sweater is really nice!What are you planning to make with the needles?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I was planning to make little stuff, like bows, amigurumi, to sell at my local vets charity... Still haven't much to show.

      Delete
  7. Hi I am following you from the Monday hop and enjoyed this post. That is a lovely sweater for the season. I would love for you to follow along.
    Jillian
    http://puzzlemecomplete.blogspot.com/2012/11/family-traditions.html

    ReplyDelete

Obrigada por visitar! Comentários e perguntas são sempre bem-vindos!

Thank you for visiting! Comments and questions are always welcome!

Happy DIY!! ,
Rita